Narzędzia Google, które musisz znać

Narzędzia Google to obowiązkowe akcesoria pracy blogerów, marketingowców oraz osób prowadzących działalność komercyjną w internecie. Warto z nich korzystać, ponieważ dostarczają dużej ilości informacji o funkcjonowaniu strony. Przedstawiam Wam listę narzędzi, które musicie znać, aby lepiej zarządzać działalnością w internecie.


 

I. Google Analytics

Google Analytics służy do monitorowania ruchu i konwersji. Bardzo przydatne i obowiązkowe dla osób, które prowadzą własną działalność w internecie. Wykorzystując możliwości, jakie daje nam Google Analytics możemy usprawniać działanie naszej witryny i lepiej dopasować publikowane treści. Możemy także przyjrzeć się temu, gdzie użytkownicy napotykają problemy podczas poruszania się po stronie. 

 

Jakie informacje możesz uzyskać korzystając z Google Analytics dla swojego biznesu?

  • monitoring ruchu oraz pojawiających się trudności 

Monitoring ruchu badany jest za pomocą raportów. W tym zakresie dostępna jest analiza automatyczna oraz raporty niestandardowe. Analiza automatyczna identyfikuje istotne zmiany w ruchu użytkowników. W raportach niestandardowych sami decydujemy jakie czynności użytkowników mają być traktowane jako odbiegające od normy.

  • badanie zainteresowania udostępnionych treści

Analityka treści daje dostęp do informacji na temat tego, co interesuje użytkowników odwiedzających Twoją stronę. Możesz dowiedzieć się także m.in. ile czasu użytkownicy spędzają na stronie, jaka jest standardowa trasa wędrówki po witrynie lub jakie hasła wpisywane są w wyszukiwarkę. Dodatkową możliwością jest wizualizacja ruchu na stronie.

  • informacje na temat ruchu mobilnego

Google Analytics pozwala na monitorowanie witryn w urządzeniach mobilnych. Analiza ruchu realizowana jest w ten sam sposób, co na komputerach stacjonarnych i laptopach. Możemy dowiedzieć się, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy oraz sprawdzić poprawność wyświetlania się treści.

  • badanie konwersji i interakcji z użytkownikami

Badana jest tutaj konwersja sprzedaży, ilość pobrań załączonych plików lub odtworzeń. Możemy sprawdzić jakie produkty sprzedają się najlepiej lub kontrolować efekty prowadzonych kampanii marketingowych. Google Analytics umożliwia nam poznanie ruchu klientów oraz optymalizacji koszyka sprzedaży.

  • informacje o ruchu w mediach społecznościowych

Dzięki nim dowiesz się, na jakich kanałach użytkownicy najczęściej są zainteresowani Twoją witryną i jakie czynności na niej wykonują. 

  • analityka reklam i remarketingu

Użytkownicy Google Analytics mają możliwość ustawienia funkcji remarketingu. Jest to system, w którym odbiorcom wyświetlane są reklamy dopasowane do oglądanych treści i artykułów. Analityka reklam daje możliwość mierzenia skuteczności i opłacalności realizowanych przedsięwzięć marketingowych.

 

Google Analytics


 

II. Google Search Console

Google Search Console to narzędzie, które dostarcza informacji na temat odbiorców witryny.Wykorzystywane jest przede wszystkim do optymalizacji stron internetowych oraz mobilnych.

 

Jakie dane o o stronie możesz uzyskać korzystając z Google Search Console?

  • analiza informacji o stronie, które pojawiają wyszukiwarce

Dzięki analizie danych możemy pozyskać informacje na temat liczby elementów widocznych w wyszukiwarce. Google poinformuje Cię także o problemach w zakresie błędów występujących w linkach oraz ich treści.

  • monitoring ruchu związanym z wyszukiwaniem

Google Serach Console informuje nas o liczbie kliknięć w linki znajdujące się w wyszukiwarce, a także słowa wpisywane przez użytkowników, dzięki którym trafiają na stronę. Narzędzie te umożliwia pozyskiwanie informacji na temat linków prowadzących do strony oraz identyfikację błędów w zakresie urządzeń mobilnych.

  •  informacje na temat indeksowania witryny w wyszukiwarce

Dzięki temu narzędziu możemy uzyskać dane na temat stanu indeksowania, słów kluczowych pojawiających się w naszej witrynie oraz informacje o błędach występujących podczas indeksacji.

  • problemy dotyczące bezpieczeństwa

Google Search Console monitoruje bezpieczeństwo naszej witryny. Tutaj zawarte są informacje m.in. o występowaniu złośliwego oprogramowania.

 

google search console narzędzia

 

III. Google Trends

Google Trends to serwis udostępniający informacje na temat najpopularniejszych fraz wpisywanych w wyszukiwarce. Można tutaj znaleźć informacje o wątkach zyskujących na popularności z wyszczególnieniem różnych katerorii (np. filmy).

Narzędzie to umożliwia własną selekcję wyszukiwań ze względu na kraje, czas, kategorie oraz rodzaj wyszukiwania. Może być to grafika, wyszukiwarka wiadomości lub wyszukiwarka Google. Dostępne są tutaj także informacje na temat trendów na Youtube. Wszystkie dane prezentowane są na wykresach oraz kartogramach.

Dodatkową funkcjonalnością godną uwagi jest możliwość pobrania kodu HTML z wygenerowanymi przez nas danymi oraz możliwość umieszczenia tych informacji na stronie.

 

Google Trends

 

IV. Google Adwords

Usługi Google w zakresie reklam jak wiadomo są płatne. Google Adwords jest to system reklamowy, którego zadaniem jest wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki. Koszt naliczany jest tylko na podstawie uzyskanego efektu. Może być to np. kliknięcie w link prowadzący do Twojej witryny z reklamy, która została stworzona przez Google.

Dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na reklamy płatne, proponuję wykorzystanie tego narzędzia w sposób całkowicie darmowy.

Po zalogowaniu się na konto Google zostajemy przekierowani do strony, która wygląda w ten sposób:

Google AdWords

Podczas pierwszych kroków w  Google Adwords pojawia się okno, w którym ustalamy budżet, docelowych odbiorców oraz stawkę stawkę jaką jesteśmy w stanie zapłacić za reklamę w wyszukiwarce.

W punkcie drugim widnieje pozycja – słowa kluczowe. Pole te wskazuje automatycznie wygenerowane najważniejsze słowa naszej witryny zidentyfikowane przez Google. Po rozwinięciu listy możemy zobaczyć także więcej podobnych wyników oraz poznać ich popularność. Jest to miejsce, z którego możemy korzystać w zakresie planowania słów kluczowych. Całkowicie za darmo:)

 

V. Google Scholar

Google Scholar jest to wyszukiwarka internetowa, która służy do przeszukiwania bazy istniejących publikacji naukowych.

W zakresie funkcji Google Scholar jest wyszukiwanie publikacji oraz ustawianie alertów informujących o dostępności tekstów na wybrany temat.  Dodatkowo możemy stworzyć także własną bibliotekę, w której możemy zgromadzić najważniejsze dla nas artykuły.

Google Scholar

To narzędzie może posłużyć Ci także do udostępniania Twoich artykułów i publikacji. Skutecznie może posłużyć jako dodatkowe źródło kontaktu z odbiorcami.

Dzięki Google Scholar możesz przyciągnąć także nową grupę odbiorców.

 

VI. Google AdSense

Google AdSense działa na tych samych zasadach co Google AdWords. Różnica pomiędzy tymi dwoma narzędziami polega jednak na tym, że w przypadku Google AdSense, zamiast kupować miejsce na reklamę udostępniamy je na swojej witrynie dla innych. Zgodnie z polityką Google zamian za „wynajęcie” miejsca otrzymujemy należne nam wynagrodzenie.

Analogicznie jak w przypadku Google AdWords, nasze zyski naliczane są za otrzymane efekty (kliknięcia).

 


Narzędzia Google to 7 potężnych aplikacji, które znacznie ułatwią Wam życie i zarządzanie stroną internetową. Ilość danych jaką można dzięki nim uzyskać jest bardzo duża. Aby lepiej zarządzać biznesem w sieci, koniecznie musisz się z nimi zapoznać. Dzięki nim, na bieżąco możesz obserwować funkcjonowanie strony oraz jej popularność dostosowując pojawiające się na niej treści.

Znacie wszystkie wymienione narzędzia? Koniecznie dajcie znać, czego używacie i z którego narzędzia korzystacie najczęściej.

  • Bardzo fajne zestawienie. Część tych narzędzi znam i sama wykorzystuję, chociaż przyznam, że jeszcze nie poznałam wszystkich funkcjonalności :)

    • Szczerze mówiąc to ja również nie wiem jeszcze wszystkiego. Z dużym naciskiem na „jeszcze” :)

  • Motivation Day

    Przydadzą się nam na pewno te informację! Z miłą chęcią przejrzymy pozostałe posty :)

    • Fajnie, że odwiedziłyście mojego bloga! :) zapraszam do polubienia mojego konta na Facebooku, będziecie na bieżąco ;)