Jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji? Darmowe metody

Wybór słów kluczowych jest jak dobrze przygotowana strategia, w której walka toczy się o najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Aby zrobić to dobrze, w pierwszej kolejności musimy poznać naszego wroga – konkurencję. Poznanie jego planu i zamierzeń może znacznie przybliżyć nas do wygranej, dlatego na początku warto skupić się na analizie najważniejszych fraz nieprzyjaciela. Poznaj najlepsze (i darmowe!) metody, jak sprawdzić słowa kluczowe konkurencji.


 

Sprawdź linki konkurencji w wyszukiwarce

 
Jest to metoda stosowana przez webmasterów, którzy zajmują się konfiguracją stron internetowych. Spokojnie, nie jest ona wcale skomplikowana, a dostarcza nam na prawdę sporej ilości informacji. Dzięki tej metodzie możemy dowiedzieć się jak wyglądają tytuły i meta opisy konkurencji w wyszukiwarce. To doskonałe źródło wiedzy, ponieważ właśnie w nich zawarte są ważne dla strony słowa kluczowe. Aby zobaczyć jak dokładnie wyglądają linki interesujących nas stron, wystarczy że w pole wyszukiwarki wpiszecie poniższą komendę.
 
  • site: + strona konkurencji (docelowo może wyglądać to w ten sposób: site:http://www.press-yourself.com.pl/)
 
Po wpisaniu takiej kombinacji, naszym oczom ukaże się lista zaindeksowanych podstron. Jeśli to możliwe, przejrzyjcie wszystkie wyniki, które pojawiły się w wyszukiwarce i poszukajcie najczęściej powtarzających się fraz. Tym sposobem znajdziecie istotne słowa kluczowe, na jakie pozycjonuje się Wasza konkurencja. 
 
UWAGA! Pamiętajcie aby nie wstawiać spacji po dwukropku, ponieważ ta metoda nie zadziała!
 

Podejrzyj konkurencję od środka (analiza kodu źródłowego)

 
Poszukiwanie słów kluczowych u konkurencji można także wykonać sprawdzając frazy zawarte w kodzie źródłowym. Pewnie zastanawiacie się, jak to zrobić skoro nie macie dostępu do „wnętrza” strony? Klucz dostępu do tych danych jest dostępny dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki, a informacje które w ten sposób znajdziemy będą dla nas kolejną dawką wiedzy o słowach kluczowych konkurencji. Wystarczy, że wejdziecie do witryny, która Was interesuje i wciśniecie taką oto kombinację klawiszy:
 
  • CTRL + U  
 
Po wykonaniu tej czynności zobaczycie kod źródłowy HTML. Dla niektórych osób to zapewne czarna magia, ale my skupimy się tylko na części „head” kodu, która znajduje się u góry. Na początek kilka słów wstępu o tym, czym jest część „head”. Otóż, jest to miejsce (jak sama nazwa wskazuje – głowa naszego kodu), gdzie zawarte są wszystkie ważne informacje o witrynie niewidoczne dla oka. To tutaj znajdują się główne słowa kluczowe, które podane są w zasadzie jak na tacy. 

 

Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwania słów kluczowych konkurencji w kodzie HTML?

 
Aby sprawdzić ważne dla konkurencji frazy, musimy zajrzeć do trzech znaczników meta: title, description i keywords.
Żeby Wam ułatwić nieco poszukiwanie, przedstawię Wam przykładowe konstrukcje znaczników. Sprawdźmy zatem, jakie słowa kluczowe w kodzie ma popularny Pudelek.pl.
 
 
<meta name=”title” content=”PUDELEK – Sensacja. Plotka. Komentarz” />
 
<meta name=”description” content=”Tylko świeże plotki ze świata polskich i zagranicznych celebrytów. Najnowsze newsy, skandale, zdjęcia i wpadki. Zdradzamy sekrety największych gwiazd!” />
 
<meta name=”keywords” content=”sensacja, plotka, skandal, gwiazdy, celebrities, znani ludzie” />
 
 
Te trzy linijki kodu pozwolą Wam poznać najważniejsze słowa kluczowe, na które pozycjonuje się konkurencja. Warto przeanalizować jakie frazy pojawiają się u innych  osób z branży i wybrać te, które będą najlepiej pasować do naszej działalności. Oczywiście nie chodzi tutaj o kopiowanie tego, co mają inni. Taki sposób może dodatkowo utrudnić nam zdobycie wyższych pozycji w wyszukiwarce. Poznane przez nas słowa kluczowe mają być tylko podpowiedzią, jakie słowa kluczowe są istotne dla innych i jakie efekty można dzięki nim osiągnąć.
 
Jak dla mnie są to dwie najlepsze metody na poznanie słów kluczowych konkurencji. Chociażby dlatego, że są szybkie i całkowicie darmowe.
 


Jestem ciekawa, czy znaliście omówione przeze mnie metody?
Sprawdzacie, jak działa konkurencja, czy skupiacie się działaniu zamiast podglądać innych?
 
Koniecznie dajcie znać w komentarzach!
 
N.
 
  • Przydatne informacje. Super wpis!

    Warto poznawać różne metody, jak widać są i darmowe. Krótko, ale treściwie.

    Pozdrawiam. :)

    • Taki jest zamysł, żeby było krótko ale bardzo konkretnie :) Wiadomo, są narzędzia specjalnie stworzone do monitoringu konkurencji ale są one płatne (chyba, że o czymś nie wiem). A o tych darmowych nie każdy wie. Pozdrawiam :)

  • Dzięki wielkie za ten wpis :) Ogarnęłam sobie słowa kluczowe dla bloga w kodzie, bo okazało się, że nie miałam ich nawet uzupełnionych… ;))